«

»

Jun 17

Τι Δημόσια Τηλεόραση και ΜΜΕ θέλουμε;

propaganda-mme-2

Πώς μπορούν και υπάρχουν “Ιδιωτικά” ΜΜΕ; Ποιος πληρώνει τα έξοδα παραγωγής του παραγόμενου περιεχομένου (εφημερίδες, ραδιόφωνα, τηλεοπτικά κανάλια);

Οι καταναλωτές του περιεχομένου και οι διαφημίσεις.

Οι καταναλωτές πληρώνουν για την αγορά έντυπων ΜΜΕ, για τα κρατικά ΜΜΕ και τα συνδρομητικά ΜΜΕ. Έτσι οι παραγωγοί περιεχομένου οφείλουν να ικανοποιούν τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του αγοραστικού κοινού για να συντηρηθεί. Την ευθύνη για την ποιότητα του περιεχομένου την έχει ο καταναλωτής του.

Στην περίπτωση της μερικής ή αποκλειστικής υποστήριξης ενός ΜΜΕ από τις διαφημίσεις, ποιος πληρώνει;

Οι διαφημιζόμενοι επιχειρηματίες ή άλλοι φορείς.

Γιατί να μπουν σε (μεγάλα συνήθως) έξοδα οι επιχειρήσεις και να “ρισκάρουν” την επιβίωση της επιχείρισής τους; Θα έχουν βέβαιο αποτέλεσμα και ανταπόδωση τα μεγάλα έξοδα;

Μα φυσικά, είναι βεβαιωμένο από όλες τις επιστημονικές μελέτες και την πρακτική εφαρμογή της μεθόδου αυτής.

Από τις επανειλλημένες διαφημίσεις, οι “εμμέσως” καταναλωτές τους τροποποιούν τη συμπεριφορά τους και αντί να σκεφτούν “λογικά” (όπως, τέλος πάντων) για τα ψώνια τους ή άλλες πράξεις τους, προς την κατεύθυνση που τους προτείνουν οι διαφημίσεις.

Ουσιαστικά, οι “διαφημίσεις” έχουν τη δυνατότητα να χειραγωγούν το κοινό που τις εισπράττει. Όλο το περιχόμενο των ΜΜΕ μπορεί να χειραγωγεί. Καλά και φθηνά προϊόντα μπορεί να μην αγοράζονται και κακά και ακριβά προϊόντα καταναλώνονται ευρέως σε βάρος του συμφέροντος των πολιτών (- καταναλωτών). Καλές ιδέες πέφτουν στο κενό και επώδυνες και επιβλαβείς ιδέες εφαρμόζονται σε βάρος των πολιτών.

Την ώρα που η εξουσία απέναντι στους ανθρώπους είναι αντικείμενο αχαλίωντου και σφοδρού πόθου από αμέτρητους ψυχικά άρρωστους ανθρώπους παγκοσμίως, το θέμα του ελέγχου του διαφημιστικού αλλά και του υπόλοιπου περιεχομένου που προσφέρουν τα ΜΜΕ δεν συζητιέται πουθενά.

Δηλαδή:

  • Επιλέγω το περιεχόμενο των ειδήσεων = ΕΞΟΥΣΙΑ
  • Επιλέγω το περιεχόμενο των ντοκυμαντέρ = ΕΞΟΥΣΙΑ
  • Επιλέγω το περιεχόμενο των παιδικών εκπομπών = ΕΞΟΥΣΙΑ
  • Επιλέγω το περιεχόμενο των ψυχαγωγικών εκπομπών = ΕΞΟΥΣΙΑ
  • Επιλέγω το περιεχόμενο των καλεσμένων ενημερωτικών εκπομπών = ΕΞΟΥΣΙΑ
  • Επιλέγω το περιεχόμενο των παραγωγών τηλεοπτικών εκπομπών = ΕΞΟΥΣΙΑ
  • Επιλέγω το περιεχόμενο των ραδιοφωνικών εκπομπών = ΕΞΟΥΣΙΑ
  • Επιλέγω το περιεχόμενο των άρθρων εφημερίδων και περιοδικών = ΕΞΟΥΣΙΑ
  • Επιλέγω το περιεχόμενο των ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΩΝ = ΕΞΟΥΣΙΑ

Το θέμα του ελέγχου του περιεχομένου των δημόσιων ΜΜΕ και των διαφημίσεων έχει ΚΟΡΥΦΑΙΑ προτεραιότητα για συζήτηση και διαχείριση από πολίτες που πιστεύουν στη λαϊκή κυριαρχία.

 

Πέτρος Σαμαράς

(Μη παραγωγικός) Σμηναγός ε.α.

Θεσσαλονίκη

www.theoreio.gr (προσωρινά εκτός λειτουργίας)

Leave a Reply