«

»

May 29

Τα κανάλια στην Ελλάδα προεκλογικά διεξάγουν ψυχολογικές επιχειρήσεις… [Από επιστημονικά χείλη]

propaganda-mme-2ΠΗΓΗ: candianews.gr Candia News Radio 93.6 FM Heraklion

Ο καθηγητής Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Γιώργος Πλειός μιλάει για την προπαγάνδα στον Candianews 93,6.

Τα όπλα της επιστήμης της επικοινωνίας που χρησιμοποίησαν τηλεοπτικά κανάλια των Αθηνών για να να χειραγωγήσουν και να τρομοκρατήσουν το κοινό ενόψει των ευρωεκλογών ανέλυσε, μιλώντας στον Candianews 93,6 ο καθηγητής στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών στο γνωστικό αντικείμενο «Ιδεολογία και πολιτικός λόγος στη μαζική επικοινωνία», Γιώργος Πλειός.

Χαρακτηριστικό ήταν το παράδειγμα του τηλεοπτικού σταθμού Αντέννα, που προχώρησε τόσο στην ανάρτηση τίτλων τρομοκρατικού χαρακτήρα περιγράφοντας το σενάριο ήττας της ΝΔ, όσο και στη δαιμονοποίηση της πιθανής εκλογής του ΣΥΡΙΖΑ από όλους τους δημοσιογράφους του δελτίου ειδήσεων του σταθμού. Οι μέθοδοι και οι τακτικές αυτές, σύμφωνα με τον κ. Πλειό, ονομάζονται «ψυχολογικές επιχειρήσεις» και χρησιμοποιούνται σε καιρούς πολέμου (Ιράκ, Αφγανιστάν, Γιουγκοσλαβία κ.α.) και όχι ειρήνης. Τα όπλα αυτά δεν εξαντλούνται ποτέ και οι ακροατές, τηλεθεατές και αναγνώστες πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί απέναντι στην επιχειρούμενη προπαγάνδα που έχει πολιτική σκοπιμότητα.

Η ευνοϊκή μεταχείριση που επιφυλάσσουν τα τηλεοπτικά κανάλια στα κόμματα εξουσίας σχετίζεται, σύμφωνα με τον καθηγητή, με τα υπέρογκα χρέη των καναλαρχών απέναντι στο κράτος, που ξεπερνούν τα 3,2 εκ. ευρώ. Ο κ. Πλειός υπενθύμισε ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην 99η θέση της παγκόσμιας κατάταξης των χωρών που απολαμβάνουν ελευθερία του Τύπου, με την Ουγκάντα να βρίσκεται στην 110η θέση! Τέλος, ο καθηγητής Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, προέβλεψε ότι η νέα δημόσια τηλεόραση, η ΝΕΡΙΤ, δεν θα μακροημερεύσει γιατί δεν έχει την επαρκή νομιμοποίηση στα μάτια του κοινού.

Leave a Reply