«

»

Mar 02

Πώς θα κρατήσετε νεανικό κάθε μέρος του σώματός σας

healthy

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που εκπονήθηκε από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο UCLA της Καλιφόρνια, κάθε όργανο του σώματός μας γερνά με διαφορετικό ρυθμό. Μπορούμε όμως να αναστείλουμε τη διαδικασία της γήρανσης υιοθετώντας μερικές απλές και στοχευμένες στρατηγικές.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μερικά όργανα και ορισμένοι ιστοί γερνούν με πιο αργό ρυθμό. Για παράδειγμα, οι υγιείς ιστοί του μαστού φάνηκε να γερνούν περίπου δύο με τρία χρόνια πιο γρήγορα από το υπόλοιπο γυναικείο σώμα, ενώ αντίθετα οι ιστοί της καρδιάς φάνηκε να είναι κατά μέσο όρο εννέα χρόνια νεότεροι από το υπόλοιπο σώμα.

Οι ακριβείς αιτίες πίσω από τις διαφοροποιήσεις αυτές παραμένουν άγνωστες (οφείλονται κυρίως στο DNA μας), όμως υπάρχουν αποτελεσματικοί τρόποι να κρατήσουμε το σώμα μας νεανικό και γεμάτο ζωντάνια για πολλά πολλά χρόνια.

– Καρδιά και πνεύμονες: Οι αθλητές που συνεχίζουν να γυμνάζονται ακόμη κι όταν αποσυρθούν από την ενεργό δράση χάνουν την καρδιοαναπνευστική τους ικανότητα με ρυθμό κατά 50% πιο αργό από συνομηλίκους τους που κάνουν καθιστική ζωή. Μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Circulation υποδεικνύει ότι η προπόνηση αντοχής για διάστημα έξι μηνών μπορεί να εξαλείψει την επιδείνωση της καρδιοαναπνευστικής ικανότητας σε άτομα άνω των 50 ετών.

– Μύες: Σύμφωνα με το Αμερικανικό Κολλέγιο Αθλητιατρικής, από την ηλικία των 40 και μετά η απόδοση του μυϊκού συστήματος φθίνει με ρυθμό περίπου 5% ανά δεκαετία που περνά. Η διαδικασία αυτή επιταχύνει μετά την ηλικία των 65 ετών. Ωστόσο, μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism δείχνει πως μπορούμε να επιβραδύνουμε το ρυθμό απώλειας εάν εφαρμόσουμε ένα σταθερό πρόγραμμα με καρδιοαναπνευστικές ασκήσεις (γυμναστική cardio) αλλά και ασκήσεις ενδυνάμωσης.

– Αρθρώσεις: Εάν τα γόνατα ακουμπούν μεταξύ τους όταν τρέχουμε, εάν η πλάτη δεν είναι σωστά ευθυγραμμισμένη όταν κάνουμε ποδήλατο ή αν κάνουμε τις ασκήσεις λάθος στο γυμναστήριο, οι αρθρώσεις μας καταπονούνται και αναπόφευκτα θα εκδηλωθεί πόνος, οι αρθρώσεις θα φθαρούν πιο γρήγορα και θα είναι πιο πιθανό να εκδηλώσουμε αρθρίτιδα. Κάνοντας σωστά τις ασκήσεις, με την απαραίτητη καθοδήγηση και επίβλεψη, θα αποφύγουμε τραυματισμούς αλλά και την περιττή καταπόνηση των αρθρώσεων.

– Στήθος: Οι γυναικείες ορμόνες παίζουν σημαντικό ρόλο στο πόσο γρήγορα θα χαλαρώσει το στήθος, όμως ένας ακόμη βασικός παράγοντας είναι πόσο σφιχτές είναι οι συνδετικές ίνες που στηρίζουν τον αδένα του μαστού (σύνδεσμος Cooper). Η επαρκής υποστήριξη του στήθους, ιδιαίτερα όταν η γυναίκα γυμνάζεται, είναι απαραίτητη ώστε να επιβραδυνθεί η εκφύλιση των συνδετικών ινών.

– Κύτταρα: Στα άκρα κάθε χρωμοσώματος που βρίσκεται εντός ενός κυττάρου υπάρχουν τα λεγόμενα τελομερή. Τα τελομερή είναι αλληλουχίες DNA που επιτρέπουν στα κύτταρα να διαιρούνται. Κάθε φορά που ένα κύτταρο διαιρείται, τα τελομερή μικραίνουν σε μήκος και με την πάροδο των ετών γίνονται πολύ μικρά και τελικά πεθαίνουν. Το μήκος των τελομερών αποτελεί αξιόπιστο δείκτη για το ρυθμό βιολογικής γήρανσης του οργανισμού. Έχει πολλάκις αποδειχθεί ότι όσοι γυμνάζονται συστηματικά για πολλά χρόνια έχουν πιο μεγάλα σε μήκος τελομερή, άρα καταφέρνουν να διατηρήσουν τα κύτταρά τους πιο νέα από άλλα άτομα της ίδιας ηλικίας που κάνουν καθιστική ζωή.

Πηγή: http://www.onmed.gr/antigiransi/item/326518-pos-tha-kratisete-neaniko-kathe-meros-tou-somatos-sas#ixzz3TFt1HymK

 

Leave a Reply