«

»

Aug 21

Μειώνεται η φορολόγηση των εφοπλιστών και αυξάνεται των αγροτών!

gianna1_tsipras

Του Καθηγητή Γ.Ζουγανέλη

Δεν είναι τυχαίο ότι στην Ελλάδα δεν κατασκευάστηκαν ποτέ όσοι δρόμοι χρειάζονται και ότι δεν προήχθηκε η χρήση των τραίνων, αφού οι μεταφορές μέσω θάλασσας έπρεπε να ευνοούνται για να γίνουν κάποιοι πλουσιότεροι.

Δεν είναι επίσης τυχαίο ότι οι επιλογές όλων των κυβερνήσεων είχαν στόχο την επιλογή των πετρελαιοειδών και όχι των ΑΠΕ, της γεωθερμίας, των βιοκαυσίμων, τη παραγωγή καυσίμων απο λιγνίτη ή απο τα σκουπίδια κλπ για τη παραγωγή ενέργειας.

Η προστασία του εφοπλιστικού κεφαλαίου απο τη κάθε κυβέρνηση που έχει κάνει την Ελλάδα σταύλο της έχει ξεπεράσει κάθε όριο.

Θα θυμάστε την περίφημη “εθελοντική” φορολόγηση που επέβαλε στους εφοπλιστές η κυβέρνηση Σαμαρά για 4 χρόνια (100 εκ ευρώ το χρόνο) και τη φασαρία που έγινε τότε στη Βουλή απο το τραγικό παιδί των εφοπλιστών αλλά και τον σημερινό υπουργό Δρίτσα, που συγκεκριμένα είπε ότι “ο φόρος απο το τονάζ των εφοπλιστών δεν αποδίδει πάνω από 80 εκ. ευρώ το χρόνο, δηλαδή λιγότερα από όσα δίνουν σε παράβολα οι μετανάστες!”. Υπέρ της μη φορολόγησης των εφοπλιστών, ακόμη και με το τονάζ, ετάχθη τότε και η ΧΑ

Με το Mνημόνιο 3, που απεδέχθη όλο το πεθαμένο πολιτικό σύστημα, οι φόροι στη ναυτιλία θα υπολογίζονται και πάλι σύμφωνα με το τονάζ, σε αντίθεση με τη φορολόγηση που επιβάλλεται στους άλλους επιχειρηματίες της χώρας αλλά και στους αγρότες και κατά παράβαση των αρχών της ΕΕ περί δίκαιας φορολόγησης όλων.

Συγκεκριμένα, με τους εφαρμοστικούς νόμους του Μνημόνιου 3 που ο ψεύτης Τσίπρας δεν θα υπέγραφε:

ΦΟΡΟΙ ΑΓΡΟΤΩΝ

  • Αυξάνεται από το φετινό εκκαθαριστικό η προκαταβολή φόρου των αγροτών από το 27,5% στο 55% (φορολογικό έτος 2014), ενώ από το 2016 οι αγρότες θα φορολογούνται με συντελεστή 20% και από το 2017 με συντελεστή 26%. Για φέτος ο συντελεστής θα είναι στο 14%.
  • Αυξάνεται ο ειδικός φόρος κατανάλωσης του αγροτικού πετρελαίου από τον Οκτώβριο, στα 200 ευρώ από τα 66 το χιλιόλιτρο, ενώ από την 1η Οκτωβρίου 2016 εξισώνεται με το πετρέλαιο κίνησης στα 330 ευρώ το χιλιόλιτρο.

ΦΟΡΟΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

  • Επιβάλλεται αύξηση κατά 4% ετησίως για την πενταετία 2016 έως 2020 του φόρου χωρητικότητας των πλοίων, καθώς και της εισφοράς των πλοίων ελληνικών συμφερόντων υπό ξένη σημαία τα οποία είναι ασφαλιστικώς συμβεβλημένα στο Ν.Α.Τ., ενώ παράλληλα καταργείται ο επίναυλος 3% από τα εισιτήρια της ακτοπλοΐας.
  • Παρατείνεται και για την τετραετία 2016 – 2019 η εισφορά, που επιβλήθηκε το 2013 σε ναυτιλιακές εταιρείες, επί του εισαγόμενου συναλλάγματος, ενώ θα υπόκεινται σε φόρο χωρητικότητας τα πλοία με σημαία Ε.Ε. και ευρωπαϊκού οικονομικού χώρου, σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 27 του 1975.

Όπως παρατηρείτε, ο φόρος των εφοπλιστών δεν θα είναι πλέον “εθελοντικός” αλλά θα αυξάνεται κατά 4% ετησίως. Αυτό σημαίνει ότι οι εφοπλιστές για τα επόμενα χρόνια θα αποδίδουν συνολικά τον εξής φόρο: για το 2015 (80 εκ. ευρώ), για το 2016 (80 εκ ευρώ+ 4%= 83,2 εκ.ευρώ), για το 2017 (83,2 εκ ευρώ+ 4%= 86,53 εκ. ευρώ), για το 2018 (86,53 εκ ευρώ+ 4%= 89,99 εκ. ευρώ), για το 2019 (89,99 εκ ευρώ+ 4%= 93,59 εκ. ευρώ) και για το 2020 (93,59 εκ.ευρώ+ 4%= 97,33 εκ. ευρώ), Μετά απο το 2020 ο φόρος αυτός δεν θα αλλάξει.

Ο Τσίπρας (όπως σας απέδειξα), μείωσε τους φόρους των εφοπλιστών και αύξησε τους φόρους των αγροτών. Αυτά που έλεγε για φορολόγηση του κεφαλαίου ήταν ψέμματα.

Ο Τσίπρας δεν σταμάτησε όμως μόνο εδώ. Δεν έκοψε κανένα απο τα υπόλοιπα προνόμια τους, όπως το αφορολόγητο ναυτιλιακό πετρέλαιο που θα μπορούσε να είναι και αυτό που καίτε το χειμώνα για να θερμαίνεσθε…

Ο ψευταράς Τσίπρας κατάργησε το προληπτικό φόρο του 26% και τη διάταξη η οποία δεν επέτρεπε, υπό προϋποθέσεις, τριγωνικές συναλλαγές μέσω χωρών με προνομιακό φορολογικό καθεστώς. Τυχαία νομίζετε ότι έγινε η “επίθεση” που έφερε την παραίτηση της Βαλαβάνη;

Μπορεί να ήθελαν κάποιοι να μη επιβληθεί ο φόρος αυτός που θα προκαλούσε ενδελεχή έλεγχο σε τριγωνικές συναλλαγές. Κατά σύμπτωση, έτσι έγινε.

Στη λίστα των χωρών με προνομιακό φορολογικό καθεστώς περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, η Κύπρος, η Αλβανία, η Ανδόρα, η Βουλγαρία, το Γιβραλτάρ, η Ιρλανδία, η ΠΓΔΜ, το Λουξεμβούργο, τα Νησιά της Αγγλίας, το Κατάρ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Ο προληπτικός φόρος επιβαλλόταν σε συναλλαγές εταιρειών (ναύλοι, πρώτες ύλες, καύσιμα) για να καταπολεμάται η διεθνής φοροαποφυγή τους και επιστρεφόταν όπου έπρεπε, για να μη υπάρχει διπλή φορολόγηση και άν όλα ήταν “σωστά”. Αυτή τη στιγμή στην Αγγλία γίνεται τιτανομαχία για να ελεγχθεί η φοροαποφυγή των εφοπλιστών μέσα απο τριγωνικές συναλλαγές με μεσάζοντες χώρες – φορολογικούς παραδείσους (για τους εφοπλιστές ένας τέτοιος παράδεισος είναι και η Ελλάδα).

Η Ελλάδα παραμένει μια χώρα πλυντήριο για όλους…

Θα κλείσω το άρθρο με ένα “ΘΑ”, ότι θα θεσπισθεί φόρος για τις τηλεοπτικές διαφημίσεις. Μετά τίς εκλογές ίσως;

Όλοι είναι παρέα… Πάρτε το ως δεδομένο.

Πηγή

Leave a Reply